Německá automobilka Audi, podle zpravodajství české redakce amerického listu The Epoch Times, oznámila, že zvažuje ukončení produkce ve svém bruselském závodě, kde se vyrábí luxusní elektrické modely Q8 e-tron a Q8 Sportback e-tron.
Tamní vedení závodu, se sídlem v Bruselu, v pondělním prohlášení uvedlo, že zažívá „prudký pokles objednávek,“ který je doprovázen „dlouhodobými strukturálními problémy“ závodu, který firma Audi hrdě označuje jako „uhlíkově neutrální“. Představenstvo závodu Audi Brussels proto informovalo dozorčí radu koncernu Audi v Německu, o svém záměru provést restrukturalizaci bruselského závodu.
„Po intenzivním zkoumání situace na trhu a všeobecných podmínek v bruselském závodě zvažuje Audi předčasný konec výroby modelové řady Q8 e-tron,“ uvedla, ve svém dopise dozorčí radě, firma Audi Brussels.
Výrobna, podle amerického listu, leží blízko centra města. Proto je, podle společnosti Audi, „obtížné změnit její uspořádání“. Navíc jsou zde vysoké logistické náklady. „Celkově to vede k vysokým výrobním nákladům v Bruselu ve srovnání s jinými místy,“ uvedla bruselská firma.
Generální ředitel Audi Brussels Volker Germann prohlásil, že „oznámení záměru neznamená, že bylo rozhodnuto“. Nicméně, k zastavení provozu, může dojít, „pokud nebude nalezena žádná alternativa“. V bruselském závodě pracuje kolem tří tisíc zaměstnanců.
Americký list The Epoch Times k tomu uvádí, že Audi, v prvním pololetí letošního roku, dodalo svým zákazníkům celkem 833.000 vozů. Oznámil to německý mateřský koncern Volkswagen. Podle vední automobilky to bylo o 8,2 procenta méně než ve stejném období loňského roku. Takže, jak americký list dále dodává, „pokud započítáte dvě luxusní značky patřící do Audi Group, Bentley a Lamborghini, celkem to bylo 844 000 vozů – také pokles o 8,2 procenta“.
Podle této zveřejněné zprávy, v prodeji elektromobilů došlo ve Volkswagen Group k útlumu. V první polovině roku skupina dodala celosvětově 317.200 elektrických modelů, o 4.400 méně než ve stejném období roku 2023. Hlavním důvodem byla slabá poptávka v Evropě a USA, kam bylo v obou regionech dodáno o 15 procent elektromobilů méně.
List k tomu dále upozorňuje, že obchod Volkswagenu je obzvláště slabý v Číně, kde bylo za poslední tři měsíce dodáno o 19,3 procenta méně vozů. V západní Evropě však tržby vzrostly o 5,1 procenta a v Severní Americe o 10,8 procenta.