Zaměstnavatelé jsou povinni vytvářet bezpečné a zdraví neohrožující pracovní prostředí a pracovní podmínky vhodnou organizací BOZP a přijímáním preventivních opatření k předcházení rizikům. Zmíněná kampaň cílí především na ty z nich, kteří považují investici do BOZP za ekonomickou zátěž a pravděpodobnost vzniku pracovního úrazu nebo poškození zdraví zaměstnance bagatelizují.
MPSV proto pověřilo VÚBP grafickým zpracováním příběhů popisujících smrtelné nebo závažné pracovní úrazy, které mají zaměstnavatele upozornit na to, že prevence je velmi důležitá a investovat do BOZP se vyplatí. Propagační příběhy budou poukazovat také na náklady, které zaměstnavatelům v případě nedodržování preventivních bezpečnostních opatření mohou vzniknout (např. náhrada věcné škody, ztráta na výrobě, sankce a pokuty, jednorázové odškodnění pozůstalých, náhrada nákladů na výživu pozůstalých atd.).
Těchto pět příběhů bude v rámci kampaně postupně publikováno na webových stránkách a sociálních sítích tematicky zaměřených organizací (např. VÚBP, Českomoravská konfederace odborových svazů, Český Focal Point pro bezpečnost a ochranu zdraví při práci, Oborový portál pro BOZP, Znalostní systém prevence rizik v BOZP). První příběh byl publikován 20. května a ke zveřejnění ostatních dojde vždy 20. dne následujícího měsíce. Kampaň poběží až do konce roku, přičemž v říjnu, listopadu a prosinci dojde k zopakování příběhů a jejich shrnutí. Záštitu nad kampaní převzalo Ministerstvo práce a sociálních věcí. Partnery kampaně jsou Výzkumný ústav bezpečnosti práce a Českomoravská konfederace odborových svazů.