Petici, která požaduje, aby vláda změnila podmínky zemědělských dotací tak, aby sdružení vlastníci půdy měli stejné podmínky jako samostatní zemědělci, podepsalo 11.600 lidí. Jak uvádí Agrární komora ČR na svých webových stránkách, pro ČTK tuto informaci sdělil iniciátor petice a předseda Zemědělského družstva Ostaš na Náchodsku Jaroslav Lád.
Česká železnice v posledních letech zažívá značný modernizační a technický rozvoj, jelikož to přímo souvisí s jejím posláním být páteřní spojnicí v osobní i nákladní dopravě, a to napříč celou naší republikou. Právě toto je, pro další rozvoj české ekonomiky a celé naší společnosti, velmi důležité a potřebné.

Celkové dopady tzv. konsolidačního balíčku do českého zdravotnictví, dále nárůst počtu přesčasových hodin pro lékaře a střední zdravotní personál v nemocnicích, nedostatek lékařů a zdravotních sester, potřeba změnit současný systém vzdělávání jak mladých lékařů, tak i zdravotních sester a také i nedostatek léků – to jsou hlavní problémy, které trápí současnou zdravotnickou veřejnost u nás.

Mladé u řemesla odrazují nízké nástupní platy, proto často přecházejí k rozvozovým službám či do fastfoodů. „Ovšem pokud je to aspoň průměrně schopný kluk nebo holka a vydrží pár let pracovat, pak si může založit živnost nebo vlastní malou firmu a plat se znásobí. Může si vydělávat i dost přes sto tisíc měsíčně, to je už dnes u soukromníků naprosto běžné,“ říká v rozhovoru pro týdeník Ekonom, podle zpravodajství serveru Aktuálně.cz, ředitel Střední odborné školy Jarov Miloslav Janeček.

Nárůst počtu železničních dopravců v Česku se loni zmírnil, přibylo jich jen o jednoho na 135. Podle Drážního úřadu, jak ve svém zpravodajství informuje server Aktuálně.cz, počet strojvedoucích s licencí klesl o více než sedm procent. Vliv na to, ale měly končící licence, které jejich držitelé už neobnovovali. Výrazně naopak přibylo žen s oprávněním pro řízení drážního vozidla.