Svaz průmyslu a dopravy (SPD ČR) se obává navýšení evropského klimatického cíle, o kterém by ve čtvrtek a pátek měla rozhodovat Evropská rada. Konkrétně jde o zpřísnění cíle pro snížení emisí oxidu uhličitého na 55 či více procent v roce 2030 proti roku 1990. Informoval o tom zpravodajský web EURACTIV.cz.

Sněmovní zemědělský výbor podpořil zavedení kvót na potraviny. Od roku 2022 by podle návrhu muselo být v obchodech 55 procent českých produktů, následně by poměr rostl o tři procentní body ročně až do roku 2028, kdy by činil 73 procent. Podle serveru Novinky.cz návrh poslance Radima Fialy (SPD) prošel hlasy ANO, ČSSD a SPD.

Ani tři a půl týdne před koncem takzvaného přechodného období není na stole dohoda o budoucích vztazích mezi Evropskou unií a Spojeným královstvím. Scénář brexitu bez dohody se tak stává stále reálnějším. Pokud se vyjednavačům nepodaří dosáhnout kompromisu ani pět minut po dvanácté, hrozí podle ekonoma Petra Zahradníka chaos. Situace je o to komplikovanější, že kvůli pandemii Evropa i Británie už tak čelí vážným ekonomickým problémům. Uvedl to dnes ve svém zpravodajství Český rozhlas.

Visegrádská čtyřka by měla být podle prezidenta ČR Miloše Zemana jednotná při podpoře Polska a Maďarska ve sporu s Evropskou komisí o unijní rozpočet. Řekl to po setkání s polským prezidentem Andrzejem Dudou. Ten prezidentu Miloši Zemanovi představil první předzvěsti dohody v tomto sporu, což prezident ČR přivítal. Uvedla to dnes Česká televize v přímém přenosu tiskové konference obou hlav států.

Poslanecká sněmovna před pár dny schválila zavedení takzvaného stravenkového paušálu. Ten má umožnit, že zaměstnanci budou příspěvky zaměstnavatele na stravování dostávat nikoliv prostřednictvím papírových či elektronických stravenek, nýbrž rovnou v podobě nezdaněných peněz přidaných k výplatě.

Zaměstnavatelé ale stejně tak mohou zůstat u dosavadních stravenek. Podle zjištění Lidových novin by stravenkový paušál mohly uvítat malé firmy v menších městech.

Část dálnice D4 vznikne formou PPP (public-private partnership), tedy partnerství veřejného a soukromého sektoru. Postavit a následně provozovat by ji mělo konsorcium DIVia, které tvoří francouzské firmy Vinci a Meridiam. Stavebně a projekčně bude za projektem stát česká společnost Eurovia. Podle zpravodajství České televize o tom informovalo ministerstvo dopravy. Úseky této části dálnice bude přitom vlastnit stát, který je za 25 let převezme.